Operacje zbiorcze dotyczące klientów
Wywołanie: Kartoteka klientów -> Operacje
•Masowe wysłanie e-mail – Możliwość wysłania wiadomości do wszystkich, lub wybranych klientów naraz. Funkcja jest możliwa przy skonfigurowanej skrzynce pocztowej w programie Klinika XP.
Po kliknięciu na tą operację otwiera się okno Wybierz klientów.
Można wyszukać klienta, do którego na być wysłane e-mail, według różnych kryteriów: Nazwy, Kodu klienta, Obrotów, Ilości wizyt, Zadłużenia, Miejscowości, Ulicy.
Jeśli w polu Szukaj nic nie będzie wpisane, wtedy wyświetlone dane zostaną posortowane według wybranej kategorii.
Zaznaczenie opcji:
o „Tylko posiadający adres e-mail” sprawi, że pojawią się tylko klienci, dla których uzupełnione zostało to pole,
o„Pomiń klientów, którzy nie mają żywych zwierząt” – pominięci zostaną klienci, którzy nie mają żadnych zwierząt lub mają zwierzęta, które są oznaczone jako nieżywe,
o„Tylko ci, którzy zgodzili się na marketing” – wyświetli klientów, którzy wyrazili zgodę na e-mail (zakładka Dodatkowe -> Zgoda na e-mail),
o„Eksportuj” – przycisk ten pozwala wyeksportować listę zawierającą e-maile klientów do schowka lub do pliku CSV.
Klientów, do których ma być wysłany e-mail, przenosimy na listę po prawej stronie okna. Służą do tego przyciski „>” – przenosi jednego klienta, „>>” przenosi wszystkich klientów.
Podobnie przyciski działają w drugą stronę.
Aby zatwierdzić wybrane pozycje, klikamy przycisk OK i przechodzimy do wpisania treści wiadomości w programie do odbioru i wysyłania poczty.
•Masowe wysłanie SMS – Funkcja dane możliwość wysłania sms-ów do wszystkich klientów, którzy mają w swojej karcie wpisany numer telefonu. Funkcja jest możliwa przy dostępnym module CRM-SMS.
•Znajdź numer telefonu – Funkcja ta jest bardzo przydatna wówczas, gdy trzeba odnaleźć danego klienta, po numerze telefonu mu przypisanego, a nie wiadomo jak został wprowadzony jego numer.
Często nie wiadomo, jak został wpisany numer telefonu klienta, czy pomiędzy cyframi są jakieś znaki np. myślniki, spacje itd., wystarczy więc wpisać szukany numer. Wówczas wyświetlony zostanie numer zawierający te cyfry. Dla przykładu, jeśli w systemie istnieje klient, dla któremu został przypisany numer: 123-456-789 a w polu Telefon (na powyższym oknie), zostanie wprowadzona wartość: 123456789, wówczas zostanie wyświetlony właściwy klient. Program nie uwzględni znaków między cyframi.
•Znajdź numer NIP – Odnajdywanie klienta po numerze NIP.
•Scal wszystkich podwójnie wpisanych klientów – Funkcja, która scali wszystkich klientów, którzy zostali podwójnie wpisani do systemu.
•Eksport adresów do szablonu MS Word - Aktualnie niedostępne
•Eksport adresów do Envelo - Zapis danych wybranych klientów do pliku .csv
•Eksport wszystkich adresów e-mail do MS Outlook
•Eksport klientów posiadających e-mail do pliku CSV
•Eksport adresów klientów do GogleMaps (MS Excel)
•Eksport listy klientów do pliku .XML - Wygenerowanie pliku .XML z danymi wszystkich klientów
•Znajdź powielony kod - Sprawdzenie, czy kody klientów są unikalne
•Oznacz zwierzęta klientów nieaktywnych jako nieaktywne – Funkcja, która dezaktywuje zwierzęta wszystkich klientów oznaczonych jako nieaktywni
← Poprzednie: Historia dokumentów klienta Następne: Wydruki dotyczące klientów →
Zobacz także:
Kartoteka klientów
CRM-SMS
Artykuł Jak wysłać prawdziwe kartki z życzeniami bez wychodzenia z domu?