Jak poradzić sobie z rozliczaniem wizyt, jeśli fundacja, urząd lub inny podmiot pokrywa część kosztów?

Nie jest to skomplikowane, tylko trzeba sobie do tego przygotować system.

PRZYGOTOWANIE - KONFIGURACJA PROGRAMU

  1. Zakładamy Urząd jako kolejnego klienta w naszej bazie.
  2. Na zakładce Administrator klikamy na Zadania Administratora -> zakładka Słowniki -> Przycisk Urzędy. Dodajemy tu Urząd i wybieramy go z listy klientów:

rozl urzad slownik

3. Na zakładce Administrator klikamy na Opcje. Tutaj wchodzimy na zakładkę Wystawianie dokumentów.

W polu Usługa weterynaryjna wybieramy odpowiednią usługę:

rozl urzad opcje

4. Zapisujemy zmiany, klikając na Ok.

REJESTRACJA WIZYT

  1. Trakcie wizyty wszystko idzie tak jak zwykle: rejestrujemy wizytę, wybieramy profilaktykę, wpisujemy leki itd. 
  2. Podczas rozliczenia nie drukujemy utworzonego paragonu fiskalnie.
  3. W oknie wizyty, zakładka Rozliczenie, klikamy na przycisk Operacje -> Utwórz rozliczenie na Urząd.

rozl urzad wizyta

4. W okienku rozliczenia podajemy procent kosztów, który pokrywa Urząd. Klikamy na Ok:

rozl urzad prc

5. System utworzy teraz dodatkowy dokument (WZ - Wydanie zewnętrzne), który będzie zawierał:

  1. Tylko usługi, które pojawiły się na paragonie dla klientów
  2. Pozycję "Usługa weterynaryjna", jeśli paragon klienta nie zawierał usług

rozl schemat

 

6. Wartość paraognu zostanie obniżona, a pozostający koszt zostanie przeniesiony do dokumentu Wydania wystawione na Urząd

 

ROZLICZENIE NA KONIEC MIESIĄCA

Na koniec miesiąca możemy utworzyć fakturę zbiorczą dla urzędu na podstawie dokumentów WZ.