Każdy z nas posiada swój własny budżet domowy, w którym zazwyczaj ok. 50-60% dochodów stanowią tzw. koszty stałe, czyli np. opłata za czynsz, prąd, gaz, spłata raty kredytu itp.

W nowej wersji Kliniki XP 5.03.01.25 pojawiło się nowe udogodnienie, które może pomóc w ewidencji i analizie takich kosztów. Zagadnienie możemy ująć w 3 krokach:

  1. Określ, jakie koszty ponosisz

Żeby rozpocząć prowadzenie rejestru, wystarczy postąpić według poniżej opisanych kroków:

  • Menu Apteka -> Grupy towarowe -> Dodaj

Dodajemy nową grupę o nazwie Koszty, ustawiamy typ, jako Usługa oraz obie stawki VAT 23%.

  • Menu Apteka -> Leki i zabiegi -> Dodaj

Jako nowa pozycja w kartotece leków i zabiegów dodajemy składowe kosztów stałych np. czynsz, telefon, prąd.

  • Menu Organizacja pracy -> Koszty stałe -> Dodaj

Składamy nasze koszty stałe z wcześniej dodanych pozycji w kartotece leków i zabiegów i ustalamy dla nich ponoszone miesięcznie kwoty.

  1. Rejestruj koszty

Od tej chwili już możemy zacząć korzystać z danej funkcji i dodawać koszty w programie, aby tego dokonać wystarczy wejść w:

Menu Apteka -> Dokumenty -> Nowy dokument -> Rejestracja kosztów

Wybierając opcję „Dodaj koszty stałe”, wpisujemy w jednym kroku poszczególne opłaty.

  1. Analizuj koszty

Wchodząc do okna:

Menu Organizacja pracy -> Koszty stałe -> Analiza kosztów

Możemy przejrzeć koszty w czasie w podziale na miesiące, a w razie potrzeby przenieść analizę do MS Excel.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku.