Jak ważne są Wasze dane i ile czasu zajęło Wam aby je wprowadzić do bazy?
Według nas dane w Klinice XP są BARDZO WAŻNE!!!
Odtworzenie zapisów po ich utracie może być niemożliwe lub bardzo czasochłonne.

Mamy dla Was jeden ze sposobów, aby zabezpieczyć się przed utratą danych przy wykorzystaniu chmury.

Jedna z firm, która wykonywała kopie zapasowe bardzo rzadko, padła ofiarą hackerów. Wszystkie dane zostały zaszyfrowane a sprawcy żądali pieniędzy, zbyt dużych jak dla tej firmy. Ich ostatnia kopia zapasowa była z przed miesiąca. Pełne 2 tygodnie zajęło wszystkim pracownikom wprowadzenie brakujących dokumentów na podstawie wersji papierowych, oczywiście również po godzinach pracy. Przez ten czas ich podstawowa działalność była bardzo ograniczona.

Klinika XP ma w sobie wbudowany moduł tworzenia kopii zapasowych, ręcznie i automatycznie. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj. Zapraszamy również do obejrzenia filmu oraz do naszej bazy pomocy.

Ale jak stworzyć sobie w prosty i zautomatyzowany sposób kopie kopii?
Z pomocą może przyjść np. posiadanie przestrzeni w chmurze.

Na rynku jest wiele możliwości, chyba jednak najpopularniejsze, a przy tym darmowe; to Dropbox, dysk Google, Onedrive. Ze względu na oferowaną przestrzeń oraz to że większość z użytkowników Kliniki XP posiada konta mailowe w domenie gmail pokażemy w jaki sposób zadbać o przechowywanie kopii zapasowych w chmurze.

Na głównym komputerze, gdzie znajduje się baza danych, w przeglądarce www ze strony https://www.google.com/drive/download/ pobieramy program „Kopia zapasowa i synchronizacja” klikając w „pobierz” a następnie go instalujemy.

bkpcloud1

W menu start odnajdujemy sobie „Backup and Sync from Google” i uruchamiamy aplikację.

bkpcloud2

Następnie postępujemy zgodnie z konfiguratorem. W 2 etapie wskazujemy foldery, które mają być synchronizowane.

bkpcloud3

bkpcloud4bkpcloud4

Możemy dodać kilka folderów, które będą synchronizowane powtarzając operacje.

Ścieżkę przechowywania multimediów Kliniki XP znajdziemy w Administrator->Opcje->Multimedia:

bkpcloud6

Natomiast ścieżkę do folderu z naszymi kopiami automatycznymi znajdziemy: Administrator ->Opcje->Ochrona danych:

bkpcloud7