W ostatnim czasie, podczas próby wysłania wiadomości e-mail otrzymać możemy zwrotny komunikat o niepowodzeniu.
Związany jest on z bezpieczeństwem po stronie skrzynki pocztowej.

Co należy zrobić, aby komunikacja mailowa znów funkcjonowała?

 

W pierwszej kolejności uruchamiamy przeglądarkę internetową i logujemy się na skrzynkę pocztową, która połączona jest z Kliniką XP. Jeżeli nie wiemy, jakie konto wykorzystujemy do komunikacji możemy sprawdzić to w parametrach programu (Administrator → Właściciel licencji Parametry skrzynki pocztowej). Następnie, w zależności od dostawcy usług, wykonujemy następujące czynności:

  • poczta WP.PL / O2.PL – Opcje Programy pocztowe, gdzie ustawiamy Dostęp przez IMAP oraz Pobieraj wiadomości przez POP na włączone

wp

  • poczta INTERIA – na pasku znajdującym się z prawej strony wybieramy przycisk Ustawień interia Główne ustawienia Parametry Korzystanie z programu pocztowego ustawiamy na Tak

interia 2

  • poczta ONET – klikamy przycisk Ustawień znajdujący się z lewej strony ekrany onet Konto główne Konto ustawiamy IMAP, POP, SMTP na włączony

onet1

  • poczta GMAIL – klikamy z prawej strony na ikonę avataru Zarządzaj kontem Google  Bezpieczeństwo Dostęp mniej bezpiecznych aplikacjiWłącz dostęp. Po tym działaniu otrzymamy e-mail z alertem bezpieczeństwa, w którym potwierdzamy, że zmiany w ustawieniach zostały wykonane przez nas.  

gmai